مطالب از سراسر وب

خاص ترین لوازم جانبی موبایل چیست و از کجا می توان تهیه کرد؟

زمانی که از لوازم جانبی موبایل حرف می‌زنیم، معمولا اولین وسایلی که به ذهنمان می‌رسد قاب موبایل، محافظ صفحه نمایشگر، کابل شارژر یا هندزفری است. اما لوازم جانبی خاص اما کاربردی وجود دارد که ممکن است به آنها نیاز داشته باشیم اما خودمان ندانیم. در ادامه با خاص‌ترین لوازم جانبی موبایل آشنا می‌شویم.

لوازم جانبی موبایل چیست و از کجا می توان تهیه کرد؟

چرا به لوازم جانبی موبایل احتیاج داریم؟

همه ما یک موبایل هوشمند همراهمان داریم که ممکن است ساعت‌ها از آن استفاده کنیم؛ به طوری که برای بسیاری از ما دشوار است چند ساعت از موبایل خود دور باشیم. بنابراین باید توجه داشت که دستگاه‌های موبایل به مراقبت احتیاج دارند و می‌توانند کاربردهای بیشتری هم برایمان داشته باشند. بنابراین برای اینکه موبایل به دلایل مختلفی مثل بد شارژ شدن، ضربه دیدن و … آسیب نبیند و بیشترین بازدهی خود را داشته باشد، باید از لوازم جانبی موبایل استفاده کنیم.
انواع لوازم جانبی موبایل از صفحه نمایش، بدنه و قسمت‌های حساس به آسیب موبایل محافظت می‌کنند. علاوه بر این بسیاری از لوازم جانبی امنیت موبایل را ارتقا داده یا ظاهر و استایل گوشی را متناسب با نیاز شما تغییر می‌دهند. همچنین انواعی از خاص‌ترین لوازم جانبی موبایل وجود دارند که امکانات و قابلیت‌های جدیدی به موبایل شما اضافه می‌کنند؛ به عنوان مثال برای اتصال موبایل خود به دستگاه‌ها به کابل خاصی احتیاج دارید که استفاده از آن برایتان به صرفه‌تر از سایر روش‌ها خواهد بود.
بنابراین استفاده از لوازم جانبی که برای شما طراحی‌ شده‌اند همواره می‌تواند به عملکرد بهترتان کمک کند. در ادامه با خاص‌ترین لوازم جانبی که ممکن است به دردتان بخورد آشنا می‌شویم.

خاص‌ ترین لوازم جانبی موبایل

در ادامه خاص‌ترین لوازم جانبی موبایل که کاربردی هم هستند را معرفی می‌کنیم.

پاوربانک

پاوربانک یکی از ضروری‌ترین لوازمی است که باید برای موبایل خود تهیه کنید تا همواره موبایلتان فول شارژ باشد. زمانی که به مدت طولانی به برق دسترسی ندارید، پاوربانک گوشی شما را چند بار فول شارژ می‌کند و دیگر احتیاجی نیست نگران پیدا کردن جایی برای شارژ کردن موبایلتان باشید.
در حال حاضر پاور بانک‌ها با ظرفیت 5000 تا 40000 میلی آمپر ساعت برای موبایل عرضه می‌شوند که هرچه ظرفیت آنها بیشتر باشد تعداد دفعاتی که گوشی شما را شارژ می‌کند بیشتر است. البته قیمت پاور بانک نیز با افزایش ظرفیت آن بیشتر می‌شود. بهتر است پاوربانک را از برندهای معتبر تهیه کنید تا هم به باتری موبایلتان صدمه‌ای وارد نشود و حتما بتوانید مدت‌ها از آن استفاده کنید.

رینگ لایت برای عکاسی سلفی

یکی از جذاب‌ترین لوازم جانبی برای افرادی که در حوزه عکاسی فعالیت می‌کنند یا به آن علاقه دارند، رینگ لایت می‌باششد. رینگ لایت با افزودن نور استودیویی کمک می‌کند تصاویر جذاب‌تری را با جزئیات بیشتر در عکس‌های سلفی ثبت کنید. البته انواعی از رینگ لایت وجود دارد که برخی از آنها برای عکس‌های حرفه‌ای و پرتره نیز مناسب‌اند.
رینگ لایت‌های مخصوص موبایل با درگاه USB شارژ می‌شوند و با وصل شدن به گوشی نور استودیویی برای دوربین فراهم می‌کنند. این رینگ لایت‌ها برای ضبط تصاویر و ویدیو‌های کلیپی و استوری‌های اینستاگرام فوق العاده هستند.

آستین انگشت

یکی از خاص‌ترین لوازم جانبی موبایل آستین انگشت است که برای گیمرها و کسانی که زیاد با موبایل بازی می‌کنند بسیار مناسب است. گیمرها می‌دانند که معمولا پس از چند دقیقه بازی کردن انگشت‌ها عرق می‌کنند یا حرکتشان روی صفحه نمایش دشوار می‌شود. بنابراین آستین انگشت که روی انگشتان شست و اشاره پوشیده می‌شود، به شما کمک می کند از این مشکل پیشگیری کنید.

دسته بازی بلوتوثی

یکی دیگر از لوازم جانبی‌هایی که برای گیمرها خیلی اهمیت دارد، دسته بازی بلوتوثی است. دسته‌های بلوتوثی در انواع مختلف موجودند که می‌توانند تجربه‌ای مشابه کنسول‌های بازی را ایجاد کنند. بازی‌هایی با کنترل پیچیده مثل COD Mobile با استفاده از این دسته‌ها بسیار راحت‌تر خواهند بود و تجربه کاربری لذت بخشی ایجاد می‌کنند.

پنکه همراه

یکی از خاص‌ترین لوازم جانبی که به تازگی پرطرفدار شده است، پنکه همراه است که با اتصال به درگاه USB موبایل یا پاوربانک می‌تواند شما را از گرما خلاص کند. این وسیله با نام مینی فن نیز شناخته می‌شود که به پریز برق احتیاج ندارد و از باتری گوشی برای کار کردن استفاده می‌کند. استفاده از این وسیله در روزهای گرم تابستان و شرایطی که به هیچ خنک کننده‌ای دسترسی ندارید بسیار کاربردی است.

محافظ کابل

محافظ کابل به خصوص برای کاربران آیفون یکی از لوازم جانبی ضروری موبایل به حساب می‌آید. همانطور که می‌دانید کابل‌های شارژر، لایتنینگ یا AUX به راحتی پاره می‌شوند و لازم است آنها را تعویض کنید. اما با یک هزینه کم و استفاده از محافظ کابل می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید. محافظ کابل دور کابل پیچیده می‌شود و حتی از رنگ رفتگی یا کثیف شدن آن نیز جلوگیری می‌کند. علاوه بر این محافظ کابل ظاهر بهتری دارد و شما می‌توانید مطابق با سلیقه خودتان از آن استفاده کنید.

پایه نگهدارنده

از دیگر لوازم جانبی پرکاربرد موبایل می‌توان به پایه نگهدارنده گوشی اشاره کرد که به شما کمک می‌کند راحت‌تر از موبایلتان استفاده کنید. در مواقعی که نمی‌خواهید موبایلتان را روی زمین قرار دهید، می‌توانید با تهیه یک پایه نگهدارنده به راحتی آن را به شارژ بزنید، استفاده کنید یا مطالعه کنید.

شاتر بلوتوثی

شاتر بلوتوثی هنگامی که موبایل خود را در مکانی مناسب تنظیم کرده‌اید و قصد دارید در کنار دوستان یک عکس جذاب بگیرید، بهترین وسیله است. این وسیله امکان عکس برداری از راه دور را فراهم می‌کند و حتی می‌تواند لرزش موبایل حین عکس برداری را به صفر برساند؛ چرا که با این کار موبایل را ثابت در جایی قرار می‌دهید و بعد با فشردن دکمه شاتر عکس می گیرید.

کیت بزرگنمایی صفحه نمایش

برای همه ما پیش آمده است که ویدیوها یا عکس‌های گرفته شده را بخواهیم با کیفیت و اندازه بزرگ‌تر تماشا کنیم. کیت بزرگنمایی برای بزرگ‌تر کردن صفحه تلفن همراه کاربرد دارد و به شما کمک می‌کند حتی فیلم‌های سینمایی را با کیفیت بالا روی موبایل خود ببینید.

خاص ترین لوازم جانبی موبایل را از کجا تهیه کنیم؟

اگر کمی بازار را بگردید، می‌توانید انواع لوازم جانبی موبایل را با برندهای مختلف بیابید که حقیقتا مشخص نیست کدام یک از آنها کیفیت مناسبی دارند. علاوه بر این لوازم جانبی خاصی که ممکن است دنبال آنها بگردید تنها در بعضی فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از خرید لوازم جانبی موبایل در مورد برند،‌کیفیت و قیمت آن تحقیق کنید و با مراجعه به یک فروشگاه معتبر بهترین وسیله را بخرید.

درباره ادمين

مجید کوهی طراح سایت و دانش آموخته مهندسی تکنولوژی جوشکاری است. وی از بحث و مطالعه در مورد فناوری و فلسفه لذت می‌برد، به سبک زندگی اسلامی علاقه دارد و اوقات فراغتش را با کیهان شناسی، طراحی مدارهای الکترونیکی و زمین شناسی می‌گذراند.
تعداد مقالات: 1525 مقاله تا کنون.

دیدگاهتان را بنویسید

  • آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز با علامت‌ * مشخص شده‌اند.
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش تایید می‌شود.