۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت: ۴:۰۳
خانه > خانه و خانواده > آرایشگری > روش‌های ضخیم کردن تار موی سر

روش‌های ضخیم کردن تار موی سر

دنیای اطلاعات: بعضی از مردم با موهایی با ریشه بسیار ضخیم متولد می‌شوند این در حالی است که بسیاری با موهای بسیار نازک بدنیا می‌آیند. فاکتورهایی مثل محیط زندگی شما و افزایش سن و همچنین استرس می‌تواند به افزایش ریزش موی شما کمک کند.جلوگیری از ضعف ریشه مو بطور کامل قابل اجتناب نیست اما استراتژی‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند شما را کمک کند تا موهایی با ظاهر پر تری داشته باشید. در زیر به مواردی چون تکنیک های مراقبت از مو تغییر در سبک زندگی که منجر به ضخیم ترشدن ریشه مو می‌شود اشاره شده است.

چگونه تار موی سر خود را ضخیم تر کنیم؟

مراقبت از مو

– از مواد شیمیایی چون شامپو و نرم کننده ها و حالت دهنده ها استفاده نکنید: بیشتر این محصولات دارای مواد شیمیایی است که موثر در تمیز کردن موهای شماست اما ممکن است تاثیر تخریبی آن بیشتر باشد و در بعضی از مردم این مورد تاثیر بخصوصی ندارد اما اگر شما نگران نازکی تار مو خود هستید دیگر از شامپو استفاده نکنید.
🔸 برگ بو سدیم و سولفات لورات ماده اصلی سازنده اکثر شامپوهای موجود است. آنها باعث از بین بردن نوار چربی دور مو شده و باعث ریزش مو در بلند مدت می شود.
🔸 از محصولات طبیعی یا ساخته شده از مواد طبیعی استفاده کنید که در آینده نزدیک آموزش ساخت شامپو طبیعی در منزل را برای شما کاربران عزیز آماده می کنیم.
– موهای خود را هر روز نشوید: پوست سر ما ساخته شده از یک روغن طبیعی است که از مو در برابر صدمات بیرونی محافظت می کند. وقتی این روغن هر روز شسته شود مو ها روز به روز ضعیف تر می شوند.
🔸 بدن هرکس متفاوت از دیگری است اما باید بتواند موهای خود را دو یا سه بار در طول هفته بشوید بدون اینکه دوباره چرب شود ولی اگر موهای شما چرب است شما باید سه یا چهار بار در طول هفته بشویند.
🔸 شستوشوی زیاد بندرت روی موهای شما اثر بد می گذارد. افراد با تار موهای نازک مستعد ابتلا به شوره سرنیز هستند و اگر این افراد موهای خود را زیاد بشورند پوست سر نیز از بین می رود.
– از روغن های مخصوص استفاده کنید تا موهایتان ضخیم شود: بابونه، اسطو خودوس، رزماری، آویشن، گلشمعدانی، چوب سدر، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن انگور فرنگی هندی و دهها روغن دیگر که برای مو سر شما مفید هستند.
🔸 ۱۰ تا ۲۰ قطره از روغن انتخابی خود را بر روی پوست سرچکانده و با کمک انگشتان خود سر خود را ماساژ دهید.
شما همچنین می توانید ۲ یا ۳ قطره از روغن خود را با شامپو و یا نرم کننده خود ترکیب کنید و سر خود را بشویید.
🔸 موهای خود را با استفاده از ۵ تا ۱۰ قطره از روغن خود و ترکیب آن با اضافه کردن ۳ تا ۴ روغن زیتون، روغن جوجوبا یا روغن آفتابگردان. توجه کنید که تمام موها اغشته شوند سپس موهای خود را در یک حوله بپیچید و ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید و در آخر موهای خود را با شامپو و یا نرم کننده مثل قبل بشوئید.
🔸 از هر روغنی برای موهای خود استفاده نکنید.
– درمان ریزش مو: از یک شانه دانه بزرگ به جای برس آرامی بر روی مو های خود بکشید.
🔸 بسیار مراقب باشید خصوصا زمانی که موهایتان خیس است. موهایتان را با فشار درون حوله نپیچید این کار نیز موجب از بین رفتن موها می شود.
– از وسایل حرارتی حالت دهنده زیاد استفاده نکنید: استفاده مکرر از سشوار و لوازم مو باعث می شود تا موها خشک و شکننده شوند و ریزش آنها بیشتر می شود.
– اجازه دهید تا موهایتان به حالت طبیعی و رنگ عادی خود رشد کنند: از رنگ مو، هایلایت، و هر ماده شیمیایی که باعث تخریب ریشه مو ها می شود پرهیز کنید حتی از روش های طبیعی چون هایلایت کردن مو بوسیله آب لیمو نیز در بعضی افراد سبب تخریب مو می شود.
– از تکنیک های افزایش حجم استفاده کنید: محصولات بسیاری برای افزایش حجم مو وجود دارد. به بازار بروید و یکی از آنها را انتخاب کنید که شامل مواد طبیعی باشد.
🔸 موهای خود را با یکی از محصولات افزایش دهنده حجم مو بشویید اینکار باعث می شود موهایتان پرپشت تر شود.
🔸 هر زمان که موهای خود را می شوئید از از نرم کننده های افزایش دهنده استفاده کنید تا موهایتان پر پشت تر شود ولی مراقب باشید که نرم کننده به ریشه مو نرسد زیرا این کار نتیجه عکس دارد. سعی کنید از تقویت کننده ریشه و افزایش دهنده حجم استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
– موها را کوتاه کنید: موهای خود را زمانی کوتاه کنید که موهایتان خشک باشد انتهای آن را بریده تا موهای جدید رویده شود.

تغییر سبک زندگی

– خوردن متعادل، رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی از ویتامین B و آهن بسیار مهم است: خیلی از مردم بدلیل کمبود ویتامین در رژیم غذایی خود دچار ریزش مو می شوند.
🔸 ویتامین Bنقش بزرگی در سلامت مو ایفا می کند. مصرف کافی از آن کمک به نگه داشتن موهای ضخیم و کاهش ریزش مو می کند. منابع خوب ویتامین B عبارتند از: میوهها، سبزیجات، آجیل و برنج قهوه ایی
🔸 رژیم غذایی کم آهن منجر به رشد موی ضعیف می شود. منابع خوب آهن شامل گوشت گاو، گوشت بره، مرغ، ماهی و سبزیجات.
– حفاظت از موهای خود در برابر مواد شیمیایی و آلاینده: این که در معرض سموم روزمره محیط زیست قرار نگیریم کار سختی می باشد. اما با کمک چند روش پیشگیرانه وجود داررد که علارتند از:
🔸 هنگامی که میخواهید به بیرون بروید از روسری یا کلاه برای پوشاندن موهها استفاده کنید.
🔸 اگر به استخر می روید، از کلاه های مخصوص شنا استفاده کنید تا کلر به موهها نرسد.
– پوست سر خود را به طور منظم با استفاده از نوک انگشتان خود ماساژ دهید: ماساژ گردش خون را به پوست سر افزایش می دهد، این کار کمک به رشد بهتر مو می کند.
– سطح استرس خود را بررسی کنید: شرایط استرس زا اغلب به ریزش مو منجر می شود. اگر شما از یک منبع استرس رنج می برید، می توانید از زندگی خود آن حذف کنید.
🔸 برخی منابع استرس غیرقبل اجتناب هستند، اما آنها معمولا پس از مدتی از بین می روند.

به دنبال درمان مو ضخیم تر شدن

– انجام اکستنشن مو: اکستنشن مو در مواردی که ریزش مو داریم بسیار موثر است.
🔸 اکستنشن گران است، پس قبلا از خرید آن اول کمی درباره آن تحقیق کنید.
🔸 با یک متخصص ملاقات کنید و از او اطلاعات لازم را بگیرد که در کدام قسمت از سر احتیاج به اکستنشن است.

نکات این بخش

۱- از لوازمی مانند اتو مو بیش از حد استفاده نکنید.
۲- حتما رژیمی غذایی برای خود داشته باشید که حاوی انواع ویتامین ها باشد.
۳- روغن مراکش کمک به سزایی در پر پشت شدن مو می کند.
۴- همیشه بعد از حمام اجازه دهید مو خوشد به صورت طبیعی خشک شود و از سشوار استفاده نکنید.

مطالب از سراسر وب

درباره ادمين

مجید کوهی طراح سایت و دانش آموخته مهندسی تکنولوژی جوشکاری است. وی از بحث و مطالعه در مورد فناوری و فلسفه لذت می‌برد، به سبک زندگی اسلامی علاقه دارد و اوقات فراغتش را با کیهان شناسی، طراحی مدارهای الکترونیکی و زمین شناسی می‌گذراند.
تعداد مقالات: 1275 مقاله تا کنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *