مطالب از سراسر وب

طرز تهیه کیک یخچالی خوشمزه خانگی

دنیای اطلاعات: در کشور های دنیا و ایران اهمیت دسرها امروزه بسیار زیاد شده و در کنار غذای اصلی وجود دسرها به یک ضرورت تبدیل شده است. دسرها تنوع زیادی دارند و در واقع عصرانه ها و میان وعده هایی بسیار خوشمزه اند که طرز تهیه آسانی دارند و در زمان اندک درست می شوند. از یک بستنی ساده گرفته تا انواع کیک و شیرینی و دسرهای خاص و … جزو انواع دسرها محسوب می شوند و طیف گسترده ای دارند.
بیشتر دسرها از ترکیب مواد غذایی مانند آرد و شیر و شکر و میوه ها و … درست می شوند و اکثر آنها مزه ای شیرین دارند. در میان این گستردگی دسر ها، یکی از خوشمزه ترین آنها که گزینه مناسبی برای عصرانه و مهمانی هاست و طرز تهیه آسانی دارد و در زمانی اندک تهیه می شود کیک یخچالی است.
کیک یخچالی امروزه جز پرطرفدارترین شیرینی هایی هستند که بین خانم ها جهت پذیرایی از مهمانان و دورهمی ها متداول شده است تا سفره ای زیبا و کامل داشته باشند.
کیک یخچالی از آن دسته کیک هایی است که در تهیه آن نیازی به فر نیست به همین دلیل کیک یخچالی برای افرادی که فر ندارند گزینه ی بسیار مناسبی است.

کیک یخچالی

مواد لازم

بیسکویت پتی بور: ۵۰۰ گرم
خامه: ۱۰۰ گرم
شکلات تخته ای: ۱۰۰ گرم
شکر: ۲ فنجان
گردو درصورت تمایل: ۱۰۰ گرم
پودر کاکائو: ۶۰ گرم
شیر: ۱ فنجان
کره: ۱۵۰ گرم

طرز تهیه

مرحله اول

ابتدا بیسکویت ها را به همراه گردو ها خرد کنید و در یک ظرف مناسب بریزید. ظرف بزرگی انتخاب کنید چون قرار است بقیه مواد کیک یخچالی نیز به بیسکویت ها اضافه شود.

مرحله دوم

سپس یک ظرف دیگر انتخاب کنید و شکر و پودر کاکائو را اضافه کنید و آب را کم کم به آنها بیافزایید و به خوبی هم بزنید. و بعد از اینکه به خوبی مخلوط شدند کره را به آن اضافه کنید و روی حرارت شعله قرار دهید و به خوبی مخلوط کنید.(حدود ۷ الی ۸ دقیقه روی شعله قرار دهید تا به جوش بیاید).

مرحله سوم

وقتی مخلوط شکر و کاکائو را از روی شعله برداشتید حدود ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا دمای آن متعادل شود و در آخر این مواد را روی بیسکویت های خرد شده بریزید و به خوبی مخلوط کنید و شکلات را به تمام نقاط پخش کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله یک ظرف مناسب انتخاب کنید و سطح ظرف را با کاغذ روغنی بپوشانید و بعد مواد مخلوط شده را درون آن بریزید و به خوبی سطح کیک را صاف کنید و به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم

در این زمان که کیک درون یخچال است ابتدا خامه رقیق را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید اگر از خامه معمولی استفاده می کنید باید به طور مرتب هم بزنید. سپس بعد از به جوش آمدن خامه،شکلات را روی آن بریزید و به خوبی مخلوط کنید.

مرحله آخر

در مرحله آخر شما بعد از گذشت زمان ذکر شده کیک را از یخچال خارج کنید و بر روی ظرفی پهن برگردانید و کاغذ روغنی را جدا کنید و شکلاتی که در مرحله قبل آماده کرده اید را روی آن بریزید و دوباره در یخچال قرار دهید.
بعد از گذشت ۳ الی ۴ ساعت کیک شما آماده است و می توانید با مقداری گردو یا پودر پسته روی آن را تزیین و نوش جان کنید. البته اگر بیشتر از ۴ ساعت در یخچال بماند کیک شما بافت بهتری میگیرد و خوشمزه تر می شود.

درباره الهه

الهه دانش آموخته رشته حسابداری از دانشگاه تبریز است، او علاقه شدیدی به طراحی داشته و با آشپزی کردن روحیه می‌گیرد.
تعداد مقالات: 7 مقاله تا کنون.

دیدگاهتان را بنویسید

  • آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز با علامت‌ * مشخص شده‌اند.
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش تایید می‌شود.