مطالب از سراسر وب

هر آنچه از تفاوت SEM و SEO باید بدانید

آشنایی با تفاوت SEM و SEO اهمیت بسیار زیادی برای صاحبان وب‌سایت‌ها دارد. سئو وSEM هر دو به‌عنوان عناصر بهینه‌سازی موتورهای جستجو شناخته می‌شوند. این پارامترها می‌توانند رتبه سایت شما را افزایش دهند و ترافیک بازدید بیشتری را برایتان به ارمغان آورند. در ادامه با مفهوم این دو عنصر و تفاوت میان آن‌ها آشنا می‌شوید.

مفهوم بازاریابی جستجو و دسته‌بندی آن

امروزه با گسترش چشمگیر اینترنت، بسیاری از افراد به سمت بازاریابی جستجو سوق پیدا کرده‌اند. بازاریابی جستجو نیز مانند سایر بازاریابی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها نیازمند رعایت قوانین خاص خود خواهد بود. بازاریابی جستجو در واقع همان تکنیک‌هایی است که به افزایش رنکینگ گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می‌کنند. این نوع بازاریابی را می‌توان به دودسته کلی شامل SEO وSEM تقسیم کرد.
هرکدام از این عبارات، مفاهیم خاصی دارند. اما هر دو آن‌ها در راستا تحقق یک امر فعالیت خواهند کرد. ابتدایی‌ترین تفاوت SEM و SEO را می‌توان استراتژی‌های آن‌ها دانست. به‌گونه‌ای که می‌توان گفتSEO با استراتژی‌های ارگانیک و الگوریتم‌های گوگل به بازاریابی جستجو کمک می‌کند. درحالی‌کهSEM بر پایه استراتژی‌های پولی تأسیس شده است.

SEM چیست و چه کاربردی دارد؟

SEM یکی از شیوه‌های بازاریابی اینترنتی به‌حساب می‌آید که با استفاده از استراتژی‌های پولی، می‌تواند رتبه وب‌سایت را بهبود ببخشد. در واقع می‌توانSEM را فرایندی مشابه با تبلیغات کلیکی دانست. به همین ترتیب با هر کلیک بر روی تبلیغات یا کلمه کلیدی انحصاری، باید هزینه‌ای را بپردازید. به‌طورکلیSEM در جهت بهبود تبلیغات و برندسازی در بستر اینترنت فعالیت می‌کند. با استفاده ازSEM می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی عظیمی را برای یک کلمه کلیدی به راه بیندازید و رتبه وب‌سایت خود را ارتقا ببخشید.
SEM چیست

SEO چیست و چه تأثیری در رتبه سایت خواهد داشت؟

در دنیای امروزSEO مفهومی شناخته‌شده‌تر است. دلیل این امر را می‌توان استراتژی‌های غیرپولیSEO برای افزایش رنکینگ در موتورهای جستجو دانست. البته برای بهبود سئو یک وب‌سایت باید هزینه‌ای را در جهت استخدام یک سئوکار متخصص پرداخت کنید. در این جا تفاوت SEM و SEO به طور واضح مشاهده می‌شود؛ زیرا که این هزینه در برابر هزینه‌های تبلیغاتیSEM بسیار ناچیز خواهد بود. سئو در واقع شامل صدها تکنیک و قاعده ارگانیک است که با رعایت‌کردن آن‌ها، می‌توان ارزش وب‌سایت را به طور چشمگیری افزایش داد.

تفاوتSEM و SEO در چیست؟

همان‌طور که عنوان شدSEM وSEO دارای اهداف مشترکی هستند. این دو مؤلفه هر دو به‌عنوان عناصر دیجیتال مارکتینگ به‌حساب می‌آیند. بااین‌حال می‌توانSEO را زیرمجموعه‌ای ازSEM عنوان کرد. تفاوت SEM و SEO در این است که سئو از طریق تکنیک‌های رایگان سعی می‌کند تا ترافیک وب‌سایت شما را افزایش دهد. درحالی‌کهSEM به‌صورت مستقیم، ترافیک سایت را خریداری می‌کند. خریداری بازدید کاربران درSEM می‌تواند از طریق تبلیغات کلیکی یا روش‌های دیگر انجام گیرد. این دو عنصر تفاوت‌های جزئی‌تری نیز با یکدیگر دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

SEO چیست

بررسی تفاوت میان تعرفه و هزینهSEO و SEM

از بارزترین تفاوت SEM و SEO می‌توان هزینه ارائه و پیاده‌سازی آن‌ها اشاره کرد. مسلماًSEM هزینه بیشتری نسبت به سئو دارد. در واقع هر کلیک بر روی نتیجهSEM مصادف با پرداخت هزینه به شرکت ارائه‌دهنده تبلیغات خواهد بود. به همین دلیل شما باید بودجه‌ای را به خدماتSEM اختصاص دهید تا به طور مداوم تبلیغات مرتبط با وب‌سایت شما نمایش داده شود. درحالی‌که نتایج سئو فاقد پرداخت هزینه است. به همین دلیل می‌توان گفت که سئو برای وب‌سایت‌های تازه‌کار، مؤثرتر خواهد بود.

تفاوت در نوع کاربران و زمان بازدهی درSEM و SEO

در فرایندSEO سئوکاران با پیاده‌سازی تکنیک‌های مربوطه، وب‌سایت شما را در رتبه بالا موتورهای جستجو قرار می‌دهند. به همین ترتیب هر کاربر می‌تواند با وب‌سایت شما را در نتایج جستجو خود مشاهده کند. درصورتی‌که کاربران و مخاطبان SEM فیلتر شده هستند. در واقع یکی دیگر از تفاوت SEM و SEO در این است که کاربران نتایجSEM تنها به قشر خاصی از جامعه نمایش داده می‌شود. به همین دلیل وب‌سایت هایی که از SEM استفاده می‌کنند، نرخ تبدیل کاربر به مشتری بالاتری دارند. از سوی دیگر، زمان بازدهی رتبه و ترافیک سایت در سئو، زمانبر است. درحالی‌که نتیجهSEM در همان زمان پیاده‌سازی قابل مشاهده خواهد بود.

SEO وSEM در نرخ کلیک و ارزش‌افزوده نیز تفاوت دارند

از دیگر تفاوت SEM و SEO می‌توان به ارزش‌افزوده هرکدام از آن‌ها اشاره کرد. ازآنجایی‌که نتیجهSEO در طول زمان مشخص خواهد شد، ارزش‌افزوده بیشتری را به همراه دارد. به بیانی دیگر، سود حاصل از بهینه‌سازی سئو بسیار طولانی‌مدت خواهد بود. درحالی‌که بهینه‌سازیSEM تنها تا زمانی اتفاق می‌افتد که هزینه تبلیغات آن را پرداخت کنید. درصورتی‌که بودجه لازم برای هزینه‌ها را نداشته باشید،SEM نیز اثر مطلوبی نخواهد داشت.
از سوی دیگر می‌توان گفت که نرخ کلیک در سئو بیشتر ازSEM است. این امر موجب می‌شود تا صفحه شما در ردیف‌های اول موتور جستجو قرار گیرد و کلیک بیشتری را دریافت کنید. باتوجه‌به تفاوت SEM و SEO می‌توان گفت که سئو عملکرد بهتری نسبت به SEM دارد. همچنین می‌تواند نیاز شما را تا مدت طولانی برطرف سازد.

نتیجه‌گیری

امروزه بازاریابی اینترنتی طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده است. ازاین‌جهت افراد در تلاش هستند تا با استفاده از تکنیک‌هایSEM و SEO عملکرد وب‌سایت خود را ارتقا ببخشند. اما برای انتخاب بهترین عنصر بهینه‌سازی، باید با تفاوت SEM و SEO آشنا شوید. آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ یاری‌رسان شما در انتخاب بهترین روش بازاریابی اینترنتی خواهد بود.
آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.
از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.
همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‎‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.
برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور حرفه ای سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.
اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.
آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com

درباره ادمين

مجید کوهی طراح سایت و دانش آموخته مهندسی تکنولوژی جوشکاری است. وی از بحث و مطالعه در مورد فناوری و فلسفه لذت می‌برد، به سبک زندگی اسلامی علاقه دارد و اوقات فراغتش را با کیهان شناسی، طراحی مدارهای الکترونیکی و زمین شناسی می‌گذراند.
تعداد مقالات: 1525 مقاله تا کنون.

دیدگاهتان را بنویسید

  • آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز با علامت‌ * مشخص شده‌اند.
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش تایید می‌شود.