۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت: ۲:۴۲

مكانيك

میل گاردان و نحوه عملکرد و اجزای آن

میل گاردان

دنیای اطلاعات: میل گاردآن یک قطعه مکانیکی برای انتقال گشتاور و چرخش است و معمولا برای اتصال سایر قطعات یک سیستم انتقال توآن که به علت وجود فاصله یا نیاز به حرکت نسبی مابینشآن نمی توانند مستقیما به یکدیگر وصل شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه میل گاردان انتقال گشتاور …

ادامه مطلب »

جوشکاری فولادهای آلیاژی منگنزدار (هادفیلد)

welding Hadfield

دنیای اطلاعات: فولادهای آستنیتی منگنز دار که به فولادهای منگنزی هادفیلد Hadfield نیز موسوم هستند . بسیارچقرمه tough بوده و غیر مغناطیسی می باشند . معمولاً درجه حرارت تغییر حالت و سختی پذیری فولادهای کم آلیاژی توسط مقدار بالای منگنز پایین آورده می شوند و آستنیت تا درجه حرارت محیط نیز پایدار می ماند .

ادامه مطلب »

تاریخچه پیدایش جوشکاری

his Welding

دنیای اطلاعات: شاید اولین باری که بشر از فرایند جوشکاری استفاده کرده را بتوان مربوط به زمانی بدانیم که شروع به ساختن سلاح های ابتدایی نموده است. بدین ترتیب که با قرار دادن قطعات فلزی به صورت سرد و یا گداخته بر روی هم و سپس کوبیدن قطعات موجب اتصال آنها می شد.

ادامه مطلب »

فولادهای کم آلیاژ کوئنچ و تمپر شده

steel1

فولادهای کم آلیاژ کوئنچ و تمپر شده (QTLA) ، معمولا حاوی کمتر از ۲۵/۰ % کربن و کمتر از ۵ درصد عناصر آلیاژی بوده و استحکام اولیه ی آنها توسط عملیات حرارتی کوئنچ و تمپر و ایجاد ریزساختارهای حاوی مارتنزیت و بینیت تأمین می شود. محدوده ی استحکام تسلیم این فولادها از Mpa 345 تا ۸۹۵ متغیر است که به ترکیب شیمیایی و عملیات حرارتی بستگی دارد.

ادامه مطلب »

جوشکاری زیر پودری

فرآیند جوش زیرپودری

دنیای اطلاعات: جوشکاری زیرپودری، یکی از فرایندهای جوشکاری قوسی است که در آن، نوک الکترود داخل پودری از مواد معدنی ویژه قرار می‌گیرد و قوس در زیر این پودر در امتداد مسیر جوشکاری تشکیل می‌شود.

ادامه مطلب »

میل لنگ

میل لنگ

دنیای اطلاعات: میل‌لنگ قطعه‌ای در موتورها است که حرکت خطی پیستون‌ها را تبدیل به حرکت دورانی می‌کند. میل لنگ معمولا بوسیله یاتاقان روی بلوک سیلندر سوار می شود و قطعه ای بنام «بغل یاتاقانی » خلاصی یا لقی طولی میل لنگ را تنظیم میکند . خلاصی میل لنگ در یاتاقان …

ادامه مطلب »

شاتون

connecting-rod

شاتون به میله‌ای که در موتور خودروها یا در پمپ‌های پیستونی پیستون را به میل‌لنگ متصل می‌کند، گفته می‌شود. میان شاتون و میل‌لنگ یک یاتاقان قرار دارد تا حرکت عمودی پیستون را به حرکت دورانی میل‌لنگ تبدیل کند. در بیشتر خودروهای درونسوز شاتون را از جنس فولاد می سازند.

ادامه مطلب »