۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت: ۱۶:۲۴
خانه > سلامت > بهداشت و سلامتی > مواد غذایی ای که انرژی را هدر می کند

مواد غذایی ای که انرژی را هدر می کند

دنیای اطلاعات: غذا و نوشیدنی‌هایی که شما وارد بدن خود می‌کنید نقش مهمی در سطح انرژی بدن دارند. برخی از غذاهایی که انتظار ندارید مجرمان اصلی احساس خستگی شما هستند.

Muscle

شیرینی

نان‌هایی که از آرد درست می‌شوند دارای کربوهیدرات زیادی هستند اما فیبر زیادی ندارند، این باعث می‌شود این کربوهیدرات‌ها به یک جریان ثابت از انرژی تبدیل شوند. بنابراین به‌جای احساس نشاط و انرژی داشتن احساس خستگی می‌کنید. شیرینی‌هایی که بزرگ و حجیم هستند و از آرد خالص ساخته‌شده‌اند یکی از بدترین چیزهایی هستند که به‌عنوان صبحانه برای یک روز پرفعالیت می‌توانند مصرف شوند.

کافئین

برخلاف غذاهایی که به بدن ما سطح انرژی کمی می‌دهند کافئین یک محرک شیمیایی است. کافئین باعث می‌شود هشیار شوید اما هر زمان که این اثر از بین رفت وضعیت بدن ما به همان حالت اولیه بازمی‌گردد یا حتی خسته‌تر، به دلیل انرژی زیادی که در زمان بالا رفتن انرژی در هنگام مصرف کافئین استفاده‌شده است.

برشتوک

یک‌کاسه‌ی بزرگ برشتوک کربوهیدرات زیادی دارد که سبب از بین رفتن انرژی شما خواهد شد. و حتی بدتر از آن زمانی است که برشتوک شما دارای مواد قندی باشد. شکر در بدن ما انسولین آزاد می‌کند و انسولین باعث آزاد شدن آمینواسید تریپتوفان در مغز می‌شود که موجب خواب‌آلودگی شما خواهد شد.

گیلاس

گیلاس و آب گیلاس دارای مقدار زیادی ملاتونین ( هورمونی که از غده‌ی کوچکی در مغز ترشح می‌شود و وظیفه‌ی آن کمک به تنظیم چرخه‌ی خواب‌وبیداری است ) طبیعی هستند بنابراین بهتر است آن‌ها را برای میان وعده‌ی قبل از خواب نگه‌دارید.

نوشیدنی های الکلی

حتی یک لیوان شراب کافی است که شما روز بعد احساس خستگی زیادی داشته باشید. درحالی‌که یک یا دو لیوان شما را خسته می‌کند توقع نداشته باشید پس از مصرف مقدار زیادی از این نوشیدنی‌ها شب خواب خوبی داشته باشید. بدن شما در حال انجام فرایندهایی روی الکل است که مانع به خواب رفتنتان می‌شود و کیفیت نامناسب خواب به سطح انرژی شما در روز بعد کمکی نخواهد کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *