۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت: ۱۷:۲۷
خانه > خانه و خانواده > سبک زندگی > هم بازی کنید هم تناسب اندام داشته باشید

هم بازی کنید هم تناسب اندام داشته باشید

دنیای اطلاعات: بازی های شاد برای تناسب اندام، علاوه برآنکه باعث تقویت پیوندهای خانوادگی می شوند، سبک زندگی سالمی را به فرزندانتان آموزش می دهند. مزایای قرار داشتن در یک وضعیت بدنی سالم بسیار است: کاهش خطر ابتلا به بیماری، خلق یک چشم انداز مثبت در زندگی و ایجاد یک خواب خوش و کاهش وزن و چند چیز دیگر. برخی از والدین از ضرورت فعالیت های بدنی آگاه هستند اما هنوز جدا کردن کودکانشان از کاناپه برایشان یک چالش بزرگ است.

play

آیا شما هم همین مشکل را دارید؟ آیا کودکان شما نیز به محض اشاره به ورزش، شروع به نالیدن می کنند؟ اگر اینگونه است، زمان آن رسیده که یک رویکرد جدید اتخاذ نمائید! خلاق باشید. به جای “ورزش” خانواده خود را با بازی های شاد و فعالیت های خانوادگی دور هم جمع کنید.
بازی های شاد و سرگرم کننده مانند مواردی که در زیر برایتان لیست کردیم، کوچک و بزرگ را مشغول کرده و علاوه بر شادی باعث تحرک اعضاء خانواده می گردند.
توجه: بخاطر ایمنی؛ سن بازیکنان را در نظر داشته و در صورت لزوم تغییرات مناسب را اعمال کنید.

رقصیدن

یک مسابقه رقص با دسته بندی های خنده دار مانند: بهترین حرکت، سریعترین رقصنده، کندترین رقصنده و … برگزار کنید. آیا آماده شروع هستید؟ امشب هنگامی که در حال تماشای تلویزیون می باشید، در هنگام پخش پیام های بازرگانی با کودکان خود برقصید. از اینکه چقدر این کار لذت بخش است، متعجب خواهید شد.

پیروی از سرگروه

بازی هیجان انگیز پیروی از سرگروه، می تواند تمام اعضاء خانواده را به حرکت و جنب و جوش در آورد. از سرگروه بخواهید راجع به حرکات خلاق باشد، مانند رقصیدن مثل قورباغه، دویدن در حالی که دستانتان باز است مانند یک پرنده و یا هواپیما، رژه رفتن مثل گروه های رقص و آواز، بالا و پایین پریدن، رقصیدن و چرخیدن. در عرض یک دقیقه هیجان و بازی باعث بالا رفتن تپش قلبتان خواهد شد.

برای خودتان بازی اختراع کنید!

برای رفتن به سمت دیگر اتاق آرام راه می روید؟ حالا مسابقه ای ترتیب دهید. برای برداشتن نامه ها راه نروید، بدوید و ببینید چه کسی اول می رسد. مسابقه های کوچک این چنینی یک راه سرگرم کننده برای پیوند دادن فعالیت های روزانه شما و کودکتان می باشند.

مسابقه پرش

اگر فرزند کوچک شما دوست دارد بپرد، آن را به یک بازی سرگرم کننده فیزیکی تبدیل کنید. به وسیله یک تکه گچ و یا نخ، خط شروع را مشخص کنید. به نوبت ببینید چه کسی می تواند مسافت بیشتری بپرد.

اردک، اردک، غاز

این یک آهنگ قدیمی و خاطره انگیز است. اگر شما تا به حال این بازی را انجام نداده اید، این ها اصول اولیه بازی هستند: بازیکنان بصورت یک دایره بطوری که صورتشان به سمت داخل دایره باشد، می نشینند. در حالی که یکی از بازیکنان بیرون از دایره در حالی که به سایر بازیکنان ضربه می زند و یا فقط اشاره می کند و می گوید اردک، اردک، …. تا زمانی که بالاخره یک نفر را انتخاب می کند، تا “غاز” باشد. آن بازیکن (غاز) بلند شده و به دنبال بازیکن اول دویده و سعی می نماید تا قبل از اینکه بازیکن اول بتواند دور دایره دور بزند و سرجای “غاز” بنشیند، او را بگیرد. اگر بازیکن اول موفق شود، آنگاه “غاز” جای او را می گیرد ولی اگر غاز موفق شود که بازیکن اول را بگیرد، وی باید یک بار دیگر دور دایره چرخیده و “غاز” را انتخاب کند.

هنگامی که هوای بیرون سرد است.

اگر کودکانتان دوست دارند در بیرون خانه، بازی کند ولی دمای هوا به شدت پایین است، این چهار نکته مهم راجع به ایمنی در هوای سرد را مدنظر داشته باشید.
از یک نوشیدنی داغ شکلاتی لذت ببرید؛ این یک راه حل خوشمزه است که همه را گرم نگه می دارد. اما چگونه؟ مایع های داغ به سرعت در بدن شما جریان پیدا میکنند، انرژی زیادی برای هضم نیاز ندارند و به سرعت دمای بدن شما را بالا می آورند. هنگام که خارج از منزل بازی می کنید، فلاسک چای، هات چاکلت و یا سوپ را فراموش نکنید.
لباس گرم بپوشید؛ مطمئن شوید که همه از سر تا انگشت پایشان را در لباس های زمستانی مناسب، که گرمای بدن را نگه داشته و مانع از نفوذ سرما می شوند،به خوبی پوشانده اند. به اینکه چه لباسی را زیر و چه لباسی را رو می پوشید دقت کنید. لباس های رو را از نوع بادگیر انتخاب کنید. بعنوان مثال لباس های پشمی انتخاب خوبی برای لایه های زیرین هستند ولی به دلیل اینکه باد می تواند از آن ها عبور کند برای لایه های رویی مناسب نیستند.
جدا شدن از سرما؛ سعی کنید به طور منظم ، خصوصا با فرزندان کوچکتان، از سرما جدا شده و به داخل منزل بروید تا گرم شده و کسری گرمای بدنتان را جبران کنید.
آب بنوشید؛ وقتی که هوای بیرون سرد است، بسیاری از ما، متوجه نمی شویم که بدنمان به سرعت آب خودش را از دست می دهد، که این منجر به کم آبی بدن می شود. بنابراین مانند ماههای گرم سال، مقدار زیادی آب بنوشید، حتی اگر احساس تشنگی نمی کنید.

منبع: healthywomen.org – زیباجو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *